2010. május 17., hétfő

szombat délelőtt

Az Intersparnál egészség nap volt.
Míg Patrik aludt, én főztem-sütöttem-teregettem-takarítottam APa és Milán elmentek megnézni, milyen programok lesznek(sajnos már ekkor csepergett az eső)

Milán újabb óvodai mondókával rukkolt elő a hétvégén:

Csepp, csepp, csepereg -
villan, csattan, megered,
záporfüggöny, zuhatag,
fut a felhõ, süt a nap.
Jött, ment, jot esett -
fûnek, fának jól esett.

így én is könnyebben tanulom a mondókákat. könyvből nagyon nehezen...:((

5 perc múlva akkora örömmel tértek vissza, hogy "MAMi, van kis vonat! olyan, mint Egerben!"
és már el is tűntek. Elmentek vele egy körre a városba. (vasárnap Egerbe mentünk volna kirándulni-éppen a kisvonat miatt szeret Milán odamenni. hát az idő miatt nem tudtunk volna.)
Sajnos az idő nem kedvezett a szabadtéri programoknak szombaton.

Hideg van. 9-12 fok körül. Újra fűtűnk, mert csak így esik jól bent lenni.

ÉS azóta is esik, szakadatlan.... a híradások megint az áradásokról, az emberi sorsok nyomorúságáról szólnak. ÉS nem tehetünk semmit.

NAGyi szerencsésen hazaért vasárnap este. Borsod megyén jöttek keresztül... az utcákon hömpölyög a víz... A buszt még éppen átengedték, de az autók nem tudnak menni.

"Harmadik napja tombol az erős hidegfront okozta vihar az országban, települések tucatjai kényszerülnek homokzsákokkal megvédeni a lakóházakat és más ingatlanokat. A legsúlyosabb a helyzet változatlanul Borsodban, ahol a Bódva, a Szinva-patak és a többi nagyobb folyó is árad, és Miskolcot, Edelényt, Szikszót és Sátoraljaújhelyet is meg kell védeni. Már négy községet elzárt a víz a külvilágtól. Homokzsákokkal kellett megóvni több Tolna megyei települést.
A sajókeresztúriak már előre tudják, hogy estére olyan magas lesz a Sajón az árhullám, hogy képtelenek lesznek védekezni ellene. Délutánig még további félméteres vízszintemelkedést várnak. A helyzet az 1974-es nagy árvízre emlékezteti a helyieket.

Somogyban és Veszprémben pedig az óriási szél okozott gondot, a dél-balatoni vasútvonal várhatóan hétfőn is zárva lesz."