2012. július 10., kedd

Túl a nyaraláson

Idén is fantasztikusan jól és tartalmasra  sikerült a nyaraláunk. Ezúttal extra hosszú volt: 2 hetet töltöttünk Vera barátnőmékkel Spanyolországban és egy kis portugáliai kirucanáson.

A repülőgép pontos volt, Madrid felett éppen elült  a vihar, a pilóta 2 mondata mindent elárult leszálláskor:( sad
1."az idő még éppen alkalmas a leszállásra."
2. "Lányok! (azaz legiutaskíserők) csüccs!"
Patrik nagyokat nevetett, mintha hullámvasúton ülne. Milcsi csak mosolygott. (Nem félt-pedig nagyon féltünk a tavalyi repülés után majd ezt hogy' viseli.) Mi nem találtuk olyan nagyon szórakoztatónak:(

Patrik  1 órát aludt   a gépen, Milcsi végig beszélte. És evett, mert egész nap nem evett izgalmában.(Vonattal mentünk a reptérre, Nagyi kísért bennünket)

Madridban első 2 nap 18 fok volt, egyik nap óriási jégesővel és csodálatos szivárvánnyal,
  majd borzasztóan nagy szél és hideg.Ennek ellenére Zoli lent  az udvaron rúgta a labdát  a  3 fiúcskával.

Első hétvégén  Dani szülinapját ünnepeltük,   a kicsi fiúk főztek;) winking- spenótos lasagne-t. Isteni lett!

Dani  szobájában aludt  a 3 fiú(általában, de volt mindenféle variáció). Milcsi +Patrik emeletes ágy felső szintjén, Dani alattuk. Napközben Jól eljátszottak, ha volt rá alkalom. Olykor olykor összekaptak 1 -1 játékon, miért is ne ugyanaz kelljen kettőnek?  Édesek voltak nagyon! Este mindig  későn aludtak el(fél1-11 kor )
Amikor jobb idő lett ebéd után bemetróztunk a Manzanares partjára. 23fokot ígértek, 20faktoros naptejjel kenekedtünk, pirosra sült a mellkasom.
Gyönyörű a folyópart. Tiszta, rendezett és virágos.Játszóterekkel tűzdelve.

Hosszan sétáltunk, talán negyedét láttuk (nemrégen itt még autópálya ment, most mindez a föld alatt van, ilyen csodálatos parkkal a tetején). Jatszótereztünk sokat. jól elfáradtak a Fiúk is.
5. nap bérelt autóval  indultunk  Portugáliába. 1 napot töltöttünk   Lisszabonban.

11re érkeztünk meg, csodalatos éjjel kivilágitva.
A belváros szívében volt az apartmanunk.Gyönyörű volt, 20cm magas  lépcsőfokokon másztunk fel  45fokos meredek szűk lépcsőkön- Patrik 4kézláb -a 4.emeletre
Még némi szaladgálás után éjfél felé aludtak el a fiúk. 1 óra volt az idő eltolódás. Milán az úton se aludt,pedig este 5kor indultunk.
Végig autópályán repesztettük a Madrid-Lisszabon távot: 650km-t. Nagyon élvezte, hogy 150km/h volt az átlagsebességünk.(Renault Clio kombi dieselt kaptunk, vadi új.3.5litert evett .)

. 1 napot maradtunk a városban, reggel azonnal nyakunkba is  vettük.

Ültünk a híres lisszaboni villamoson, tekergőztünk a szűk utcácskákon, megcsodáltuk a hatalmas hídját, gyönyörködtünk az óceánban, sőt a parton ebédeltünk, először élvezhettük az óceán  illatát.

Délután egy különleges trópusi botanikus kertben csatangoltunk.

Végül este érkeztünk a  kontinens legdélebbi csücskébe, Sagresbe. Itt volt a szállásunk.

2 napot  Dél-Portugália óceánpartjainak felfedezésére szántunk.

Az első élmény fantasztikus volt. A gyerekeket nem tudtuk megállítani!

ÉS akkor sorra jöttek a partok. Vera kinézte egy képeslapról, és megtaláltuk:)

Bátran mondhatjuk, a leggyönyörűbb strandokon jártunk.

Mintha  a világ tetején ebédeltünk volna;)

Különlegesek a portugál partok  a sziklái miatt.

Olyan nyugalom volt  a partokon, nem volt nehéz kikapcsolni és átadni magunkat a  végtelen kékségnek;)

Búcsúzóul chiringuitóztunk a parton :) Hallal, krumplival és vörösborral:)

Végül a az óceánpartnak fájó szívvel búcsút mondva elindultunk felfelé, 1 nap Seviillában gyönyörködtünk. Lenyűgözően elegáns város! Minden épülete felújított, gyönyörű parkos, lila virágokban és roskadozó narancsokkal teli fákkal.

Még este elindultunk várost nézni. 3 fiú  a3 járgánnyal, hát nem volt könnyű!

Másnap Sevillát gyalogosan és lovaskocsin is bejártunk. Már az éjszakai városnézésen sóvárogva néztük a kocsin ülőket. Végül a 3 fiú paci simogatás közben-Vera tolmácsolásával-megegyezett egy kocsissal. Közel egy órát kocsikáztunk Sevilla belvárosának szűk utcácskáin.
Tapasoztunk a Katedrális lábánál. Végig sétáltunk a folyóparton, megcsodáltuk a madridi Retiroval veteksző parkját.

Végül 2040km-t taposott bele  APa az autóba:) Meg is veregette  a saját vállát:)

Másnap sem tartottunk siestát, Madrid környéki kirándulásra indultunk.(meglepően ügyesen  tájékozódtunk) Jól választottunk úti célt illetően.

Patones  de Arriba egy nagyon nagyon nagyon régi városka  a hegyek között. Igazán különleges volt, a szűk utcácskák, az elhagyott helyek.

Egy víztározót látogattunk a hegyek között

És akkor egy pár nap szieszta következett. DÉlutánonként meglátogattuk Madidban a kedvenc helyeinket. Retiróztunk, megcsodáljuk újra és újra a királyi Palotát,  Temple de Debodnál  játszóztunk.

Rengeteg gyümölcsöt ettünk. Miálan életeben nem evett annyit, mint  a 2 hét alatt.
eper ,dinnye, szőlő, banán, alma, körte, narancs....
 most megtanultunk egészségesen táplálkozni;) winking Verának köszönhetően.

Igazán feltöltődve, élményekkel teli, csodálatos látnivalókkal gazadagon, sokat tanulva tértünk HAZA.
A többi kép a két fenti, és az  alábbi linkekre kattintva vetíthető:

Életképek

Madridi képek

MAdrid környéke

1. Szuper lett a fejlec! Akkor idekerested a megoldast, nem az FBre, mint a subject-ben volt?
    Pont en is osszefoglaltam az elmult honapok valtozasait :) rament par nap az irasra, hogy nagyvonalakban erintsek minden teruletet ;-)